PORADNIA PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA

„MENTOR” w Białymstoku

ul. Antoniukowska 11 tel. 797 568 166

  • obrazek

    Harmonogram egzaminów czerwiec 2018 r.

    więcej >>>
  • obrazek
  • obrazek
    Szanowni Państwo, dyrektorzy i nauczyciele
    szkół i placówek oświatowych

    oferujemy Państwu szkolenia wynikających ze zmian w oświacie.
    więcej
  • obrazek
    Trwa rekrutacja na semestr wiosenny roku akademickiego 2017/2018 – zgłoszenia przyjmujemy do 28 lutego 2017 r.
    Zapraszamy!
    Ściągnij AKTUALNY informator
  • obrazek

    STUDIA LICENCJACKIE I MAGISTERSKIE W BIAŁYMSTOKU

    Zgłoszenia przyjmujemy do 15 lutego 2018 r.
    oferta na rok akademicki 2017/2018 więcej >>>
  • obrazek

    STUDIA PODYPLOMOWE W BIAŁYMSTOKU

    Opłata rekrutacyjna – 100 zł
    Czesne zgodnie z ofertą

    Zgłoszenia przyjmujemy do 15 lutego 2018 r.
    oferta na rok akademicki 2017/2018
    więcej >>>
  • obrazek

    UWAGA !

    Chcesz uzupełnić kurs kwalifikacyjny do rangi studiów podyplomowych..?
    W roku szkolnym 2017/2018 dla wszystkich absolwentów kursów kwalifikacyjnych zostanie uruchomiona oferta tzw.: „TRZECIEGO SEMESTRU”
    TRYB INDYWIDUALNY TRWA JEDEN SEMESTR!!!
    więcej >>>
  • obrazek
  • obrazek
    INFORMACJA
    DOT. UPRAWNIEŃ DO NAUCZANIA JĘZYKÓW OBCYCH W PRZEDSZKOLACH I KLASACH I –III
    (dot. studiów w zakresie wczesnego nauczania języka obcego)
    ZMIANY W ROZPORZĄDZENIU W SPRAWIE SZCZEGÓŁOWYCH KWALIFIKACJI WYMAGANYCH OD NAUCZYCIELI
    więcej >>>
  • obrazek
  • obrazek
  • obrazek
  • obrazek

    Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna „Mentor”

    zaprasza rodziców do zapisów na NIEODPŁATNE zajęcia w ramach
    Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.
    Wczesne wspomagane rozwoju to pobudzanie i stymulowanie ruchowego, poznawczego, emocjonalnego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia u niego problemów rozwojowych do czasu podjęcia nauki w szkole     więcej >>>
  • obrazek
    Nawiązaliśmy współpracę z certyfikowanymi terapeutami Metody Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena (IAS), która przeznaczona jest dla dzieci, młodzieży i dorosłych z trudnościami w słuchaniu, mówieniu i pisaniu
    więcej ...
  • obrazek

CAŁOŚCIOWE ZABURZENIA ROZWOJU:

Całościowe zaburzenia rozwoju, z angielskiego nazywane także PDD (pervasive developmental disorder), to grupa wrodzonych zaburzeń dotykających sfery motoryki, komunikacji i języka oraz percepcji. Choroby te same w sobie nie wpływają znacznie na długość życia, jednak utrudniają funkcjonowanie w społeczeństwie. Są nieuleczalne, ale przy wczesnym rozpoznaniu można dostosować edukację dziecka do jego potrzeb, co w znacznym stopniu ułatwi mu rozwój zdolności społecznych i językowych.

   

Do całościowych zaburzeń rozwoju zalicza się obecnie:

Pierwsze trzy zaburzenia rozwoju są zaliczane do zaburzeń spektrum autystycznego. Oprócz tego, występują one częściej niż dwa ostatnie schorzenia

   

Objawy zaburzeń rozwoju.

Wszystkie całościowe zaburzenia rozwoju mają pewne cechy wspólne:

Całościowe zaburzenia rozwoju w większości przypadków mogą być zdiagnozowane już w niemowlęctwie lub w pierwszych latach życia.

   

Objawy autyzmu atypowego. Atypowe zaburzenia autystyczne mogą mieć różne nasilenie objawów w zależności od konkretnego przypadku. Niektóre dzieci z takimi zaburzeniami nie potrafią mówić, inne budują poprawne zdania, choć wszystkie mają pewne problemy z komunikacją i nawiązywaniem kontaktu z innymi ludźmi. Dzieci autystyczne różnią się także zachowaniem. Autyzm atypowy jest diagnozowany wtedy, kiedy nie można stwierdzić, że dziecko jest chore na autyzm wczesnodziecięcy lub zespół Aspergera, ale ma pewne charakterystyczne dla autyzmu deficyty rozwoju. Objawy autyzmu wczesnodziecięcego

   

Możliwe objawy autyzmu wczesnodziecięcego, to:

   

Objawy zespołu Aspergera. Zespół Aspergera to zaburzenie ze spektrum autyzmu. Osoby cierpiące na to zaburzenie mają jednak dużo mniejsze problemy z komunikacją niż osoby z innymi odmianami autyzmu. Rozwój umysłowy i funkcjonowanie także odbiegają od typowego autyzmu. Zespół Aspergera obejmuje objawy takie, jak:

W porównaniu z typowym autyzmem, zespół Aspergera pozwala osobie chorej osiągnąć dużo więcej. Wiele osób z zespołem Aspergera osiąga sukcesy, a to przede wszystkim dzięki umiejętności skupienia się na jednym temacie czy problemie oraz inteligencji.

   

Objawy zespołu Retta. Zespół Retta, w odróżnieniu od pozostałych całościowych zaburzeń rozwoju, w większości przypadków występuje u dziewczynek. Oprócz tego, dotyka nie tylko rozwoju psychicznego, ale także fizyczności chorych. Objawy zespołu Retta, to:

   

Objawy zespołu Hellera. Dziecięce zaburzenia dezintegracyjne (ang. CDD childhood disintegrative disorder) zaczynają objawiać się najpóźniej ze wszystkich całościowych zaburzeń rozwoju. Między 2. a 4. rokiem życia dziecko traci nabyte już umiejętności motoryczne, językowe i społeczne. Symptomy przypominają autyzm dziecięcy, jednak w przypadku autyzmu dziecko rodzi się już z pewnymi objawami. W zespole Hellera dziecko do 2.-4. roku życia rozwija się najzupełniej normalnie, a w pewnym momencie dość szybko traci swoje umiejętności, choć może to trwać do 10. roku życia. Charakterystycznym objawem są także halucynacje.