PORADNIA PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA

„MENTOR” w Białymstoku

ul. Antoniukowska 11 tel. 797 568 166

  • obrazek

    Harmonogram egzaminów czerwiec 2018 r.

    więcej >>>
  • obrazek
  • obrazek
    Szanowni Państwo, dyrektorzy i nauczyciele
    szkół i placówek oświatowych

    oferujemy Państwu szkolenia wynikających ze zmian w oświacie.
    więcej
  • obrazek
    Trwa rekrutacja na semestr wiosenny roku akademickiego 2017/2018 – zgłoszenia przyjmujemy do 28 lutego 2017 r.
    Zapraszamy!
    Ściągnij AKTUALNY informator
  • obrazek

    STUDIA LICENCJACKIE I MAGISTERSKIE W BIAŁYMSTOKU

    Zgłoszenia przyjmujemy do 15 lutego 2018 r.
    oferta na rok akademicki 2017/2018 więcej >>>
  • obrazek

    STUDIA PODYPLOMOWE W BIAŁYMSTOKU

    Opłata rekrutacyjna – 100 zł
    Czesne zgodnie z ofertą

    Zgłoszenia przyjmujemy do 15 lutego 2018 r.
    oferta na rok akademicki 2017/2018
    więcej >>>
  • obrazek

    UWAGA !

    Chcesz uzupełnić kurs kwalifikacyjny do rangi studiów podyplomowych..?
    W roku szkolnym 2017/2018 dla wszystkich absolwentów kursów kwalifikacyjnych zostanie uruchomiona oferta tzw.: „TRZECIEGO SEMESTRU”
    TRYB INDYWIDUALNY TRWA JEDEN SEMESTR!!!
    więcej >>>
  • obrazek
  • obrazek
    INFORMACJA
    DOT. UPRAWNIEŃ DO NAUCZANIA JĘZYKÓW OBCYCH W PRZEDSZKOLACH I KLASACH I –III
    (dot. studiów w zakresie wczesnego nauczania języka obcego)
    ZMIANY W ROZPORZĄDZENIU W SPRAWIE SZCZEGÓŁOWYCH KWALIFIKACJI WYMAGANYCH OD NAUCZYCIELI
    więcej >>>
  • obrazek
  • obrazek
  • obrazek
  • obrazek

    Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna „Mentor”

    zaprasza rodziców do zapisów na NIEODPŁATNE zajęcia w ramach
    Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.
    Wczesne wspomagane rozwoju to pobudzanie i stymulowanie ruchowego, poznawczego, emocjonalnego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia u niego problemów rozwojowych do czasu podjęcia nauki w szkole     więcej >>>
  • obrazek
    Nawiązaliśmy współpracę z certyfikowanymi terapeutami Metody Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena (IAS), która przeznaczona jest dla dzieci, młodzieży i dorosłych z trudnościami w słuchaniu, mówieniu i pisaniu
    więcej ...
  • obrazek

Konferencja „W świecie Zmysłów”

23 października 2015 r. w Zespole Szkół Integracyjnych w Sokółce odbyło się I Spotkanie Konsultacyjne Rodziców Dzieci z Niepełnosprawnością z Terapeutami pt. „W Świecie Zmysłów”.

Koordynatorkami i osobami prowadzącymi konferencję były logopeda Pani Beata Piktel, posiadająca kwalifikacje do prowadzenia zajęć z integracji sensorycznej i psycholog Pani Dorota Maliszewska, która ukończyła studia podyplomowe na kierunku Stosowana Analiza Zachowań przygotowujących do pracy z osobami z zaburzeniami rozwojowymi i  zachowań.

Jako prelegenci wystąpiły osoby mające długoletnie doświadczenie m.in. w pracy z dziećmi autystycznymi: Pan Leszek Twarowski, dyrektor Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej AXON w Białymstoku, Pani Anna Kopczuk, dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej MENTOR w Białymstoku. Pan Leszek Twarowski w swoim wystąpieniu poruszył problem potrzeby jak najwcześniejszej diagnozy dzieci autystycznych i wczesnego wspomagania, Pani Anna Kopczuk przybliżyła obecnym na konferencji istotę integracji sensorycznej. O współpracy z rodzicami mówiła Pani Teresa Andrzejewska pełniąca obowiązki dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sokółce. 

Na konferencję zostały zaproszone również władze samorządowe: Pan Starosta Piotr Rećko, Pan Krzysztof Szczebiot i Pani Burmistrz Ewa Kulikowska, którą reprezentowała Pani Anna Żemajduk, inspektor oświaty. Uczestnikami  konferencji byli także dyrektorzy i nauczyciele szkół i przedszkoli oraz rodzice uczniów Zespołu Szkół Integracyjnych w Sokółce z orzeczeniem o kształceniu specjalnym.

Dyrektor ZSI w swoim wystąpieniu mówiła o trzech podstawowych filarach, które dają szansę na odniesienie sukcesu w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych: diagnoza, terapia i współpraca. Mówiła także o organizacji nauczania i rewalidacji dla uczniów z orzeczeniem o kształceniu specjalnym uczących się w oddziałach integracyjnych oraz o potrzebie współpracy z rodzicami tych uczniów. Zwróciła uwagę na potrzebę stworzenia etatu terapeuty, by uczniowie autystyczni mogli korzystać z tej formy pomocy na terenie szkoły. Rodzice na zakończenie konferencji zapisali swoje potrzeby i oczekiwania dotyczące współpracy ze szkołą. Konferencja zapoczątkowała cykl spotkań z rodzicami, które będą miały  charakter warsztatów. Temat spotkań będzie wynikał z oczekiwań rodziców.

W świecie Zmysłów
W świecie Zmysłów
W świecie Zmysłów
W świecie Zmysłów
W świecie Zmysłów