PORADNIA PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA

„MENTOR” w Białymstoku

ul. Antoniukowska 11 tel. 797 568 166

  • obrazek

    Harmonogram egzaminów dyplomowych
    Luty 2018 r.

    więcej >>>
  • obrazek
  • obrazek
    Szanowni Państwo, dyrektorzy i nauczyciele
    szkół i placówek oświatowych

    oferujemy Państwu szkolenia wynikających ze zmian w oświacie.
    więcej
  • obrazek
    Trwa rekrutacja na semestr wiosenny roku akademickiego 2017/2018 – zgłoszenia przyjmujemy do 28 lutego 2017 r.
    Zapraszamy!
    Ściągnij AKTUALNY informator
  • obrazek

    STUDIA LICENCJACKIE I MAGISTERSKIE W BIAŁYMSTOKU

    Zgłoszenia przyjmujemy do 15 lutego 2018 r.
    oferta na rok akademicki 2017/2018 więcej >>>
  • obrazek

    STUDIA PODYPLOMOWE W BIAŁYMSTOKU

    Opłata rekrutacyjna – 100 zł
    Czesne zgodnie z ofertą

    Zgłoszenia przyjmujemy do 15 lutego 2018 r.
    oferta na rok akademicki 2017/2018
    więcej >>>
  • obrazek

    UWAGA !

    Chcesz uzupełnić kurs kwalifikacyjny do rangi studiów podyplomowych..?
    W roku szkolnym 2017/2018 dla wszystkich absolwentów kursów kwalifikacyjnych zostanie uruchomiona oferta tzw.: „TRZECIEGO SEMESTRU”
    TRYB INDYWIDUALNY TRWA JEDEN SEMESTR!!!
    więcej >>>
  • obrazek
  • obrazek
    INFORMACJA
    DOT. UPRAWNIEŃ DO NAUCZANIA JĘZYKÓW OBCYCH W PRZEDSZKOLACH I KLASACH I –III
    (dot. studiów w zakresie wczesnego nauczania języka obcego)
    ZMIANY W ROZPORZĄDZENIU W SPRAWIE SZCZEGÓŁOWYCH KWALIFIKACJI WYMAGANYCH OD NAUCZYCIELI
    więcej >>>
  • obrazek
  • obrazek
  • obrazek
  • obrazek

    Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna „Mentor”

    zaprasza rodziców do zapisów na NIEODPŁATNE zajęcia w ramach
    Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.
    Wczesne wspomagane rozwoju to pobudzanie i stymulowanie ruchowego, poznawczego, emocjonalnego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia u niego problemów rozwojowych do czasu podjęcia nauki w szkole     więcej >>>
  • obrazek
    Nawiązaliśmy współpracę z certyfikowanymi terapeutami Metody Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena (IAS), która przeznaczona jest dla dzieci, młodzieży i dorosłych z trudnościami w słuchaniu, mówieniu i pisaniu
    więcej ...
  • obrazek

Zachęcamy do udziału w zajęciach terapeutycznych dzieci w wieku przedszkolnym i klas I-III prowadzonych Metodą WERONIKI SHERBORNE.

    Zajęcia będą prowadzone w formie grupowej - max. 8 dzieci plus rodzic(opiekun) - 8 spotkań po 45 min. Zapisy pod numerem telefonicznym poradni 797 568 166 lub pocztą elektroniczną biuro@poradniamentor.pl

   Proponowane terminy - czwartek 16.30 lub sobota 13.30.

   Odpłatność za zajęcia - PIERWSZE ZAJĘCIA NIEODPŁATNE. Kolejne 7 spotkań x 20zł = 140zł
Osoba prowadząca - psycholog mgr Sylwia Śliwowska - ukończony Kurs I Stopnia Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.

METODA WERONIKI SHERBORNE

   Ruch jest naturalnym, potrzebnym i nieodzownym elementem ludzkiego życia. Szczególne znaczenie ma w sytuacji dzieci z upośledzeniem umysłowym. Dzieci z głębokimi, sprzężonymi dysfunkcjami rozwojowymi mają trudności w wyodrębnieniu siebie z otoczenia, słabą świadomość siebie i swojego ciała. Często słabo interesuje się otoczeniem. Dla rozwoju dziecka bardzo ważne są podejmowane przez rodziców i dzieci w okresie niemowlęcym zabawy ruchowe zwane baraszkowaniem. Dzięki nim tworzy się więź, doświadczenie współdziałania, bycia w bliskim kontakcie z drugim człowiekiem. Dzieci upośledzone często nie inicjują takich zabaw, są pozbawione doświadczenia bliskiego kontaktu fizycznego i psychicznego z dorosłym w okresie wczesno niemowlęcym. Opóźniony rozwój motoryki dużej i małej powoduje obniżoną precyzję i kontrolę ruchów ciała, słabą koordynację ruchów rąk. Dzieci mają trudności z zapamiętywaniem. Ważnym problemem jest też ograniczona komunikacja z otoczeniem, m.in. ze względu na opóźniony rozwój mowy i wynikające stąd ograniczenia w zakresie umiejętności nawiązywania kontaktów z innymi i współdziałania .

   

   Podstawowe założenia metody, to rozwój przez ruch.

  1. Świadomości własnego ciała i usprawniania ruchowego.
  2. Świadomości przestrzeni i działania w niej.
  3. Dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu.

   Dziecko poznaje więc własne ciało i przestrzeń, która je otacza, spotyka w niej innego człowieka, uczy się współpracować, zdobywa zaufanie do siebie i innych, a czując się bezpieczne może stać się twórcze. Ruch jest zabawą, która daje przeżycie radości i dzielenia jej z innymi, co jest bardzo ważne w nawiązywaniu kontaktów społecznych.

   

   Korzyści płynące ze stosowania tej metody: